Практичне навчання
Клінічні бази практичного навчання м. Чернівці Практичні тренінги
Практична підготовка здобувачів фахової передвищої та вищої освіти є однією з основних компонент забезпечення якості медичної освіти, і як наслідок, конкурентоспроможності випускників Чернівецького медичного фахового коледжу на ринку праці міста та області.
На сучасному етапі реформування медицини особливої уваги набуває формування професійної компетентності під час навчання, в тому числі під час практичного навчання, яке органічно входить у чітку систему фахової підготовки впродовж усього періоду навчання здобувачів фахової передвищої та вищої освіти у Чернівецькому медичному фаховому коледжі.
Проведення навчальних, виробничих та переддипломних практик у коледжі є невід’ємною складовою підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст»/освітньо-професійним ступенем «фаховий молодший бакалавр» за освітньо-професійними програмами «Лікувальна справа», «Сестринська справа», «Акушерська справа» та здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» освітньо-професійної програми «Сестринська справа».
Система практичної підготовки є важливим компонентом формування професійних умінь і засвоєння навичок медичної професії. Це дозволяє здобувачу фахової передвищої освіти набути досвід професійної діяльності, сформувати у нього професійні якості особистості та відповідальне ставлення до обраної професії.
Практична підготовка студентів у Чернівецькому медичному фаховому коледжі здійснюється шляхом проходження навчальної практики під керівництвом викладача та виробничої і переддипломної практик на базах закладів охорони здоров’я під керівництвом методичних та безпосередніх керівників. Всі види практик регламентуються чинними нормативними документами та наказами по закладу.
Завданнями навчальної практики є закріплення студентами теоретичних знань з дисциплін відповідно до навчального плану та набуття ними практичних навичок і вмінь відповідно до освітньо-професійної програми.
Навчальні кабінети Чернівецького медичного фахового коледжу є основною матеріально-технічною базою для проведення лекцій, семінарських, практичних занять, навчальної практики, місцем для індивідуальної та самостійної роботи здобувачів фахової передвищої та вищої освіти, позааудиторної роботи студентів, місцем організації та проведення навчальних, методичних, виховних та інших заходів.
Навчальні кабінети коледжу, створені відповідно до робочого навчального плану відповідної освітньо-професійної програми.
Для забезпечення освітнього процесу у Чернівецькому медичному фаховому коледжі функціонують наступні навчальні кабінети:
І. Навчальний корпус № 1
Доклінічний кабінет з невідкладних станів
Кабінет анатомії та фізіології людини
Кабінет внутрішньої медицини, сімейної медицини, геронтології та геріатрії
Кабінет доклінічної практики з внутрішньої медицини та догляду за хворими
Кабінет доклінічної практики з педіатрії
Кабінет доклінічної практики з хірургії
Кабінет інфектології та епідеміології
Кабінет історії медицини та медсестринства
Кабінет неврології, психіатрії та наркології
Кабінет педіатрії
Кабінет фармакології та медичної рецептури
Кабінет хірургії та онкології
Симуляційний кабінет стерилізаційного блоку
Кабінет інформатики та основ медичної інформатики
Кабінет української мови та літератури
ІІ. Навчальний корпус № 2
Кабінет доклінічної практики з акушерства, гінекології, репродуктивного здоров’я та планування сім’ї
Кабінет доклінічної практики з дисциплін хірургічного профілю
Кабінет менеджменту та лідерства в медсестринстві
Кабінет мікробіології
Навчально-тренувальний кабінет №1
Кабінет іноземних мов
Кабінет громадянської освіти
ІІІ. Навчальний корпус № 3
Кабінет анатомії та фізіології
Кабінет доклінічної практики з медсестринства в педіатрії
Кабінет доклінічної практики з медсестринства в хірургії та онкології
Кабінет доклінічної практики з репродуктивного здоров’я та планування сім’ї, медсестринства в акушерстві та гінекології
Кабінет доклінічної практики основ медсестринства та медсестринства у внутрішній та сімейній медицині
Кабінет медичної психології та міжособового спілкування
Кабінет медсестринства в інфектології
Кабінет медсестринства в педіатрії
Кабінет медсестринства в хірургії та онкології
Кабінет медсестринства дерматовенерології
Кабінет невідкладних станів в медсестринській практиці
Кабінет основ медсестринства та медсестринства у внутрішній та сімейній медицині
Кабінет патоморфології та патофізіології
Кабінет фармакології та медичної рецептури
Кабінет хоспісної та паліативної допомоги
Навчально-тренувальний кабінет №2
Кабінет інформатики та основ медичної інформатики
Кабінет іноземних мов
Соціально-економічних дисциплін
Спортивний зал
ІV. Гуртожиток
Кабінет доклінічної практики з акушерства, гінекології, репродуктивного здоров’я та планування сім’ї
Кабінет масажу, ЛФК, медичної та соціальної реабілітації
Спортивний зал
Велика увага в коледжі приділяється компетентісно зорієнтованому розвитку здобувачів освіти та створенню освітнього середовища, орієнтованого на задоволення їх потреб та інтересів, включаючи надання можливостей для формування фахової компетентності, набуття та розвитку фахових знань, умінь та навичок, професійного способу мислення, притаманного обраній професії.
Всі кабінети доклінічної практики обладнані зонами професійного тренінгу, робочими місцями для відпрацювання практичних навичок.
Кабінети доклінічної практики з внутрішньої медицини та догляду за хворими, з педіатрії, хірургії, з дисциплін хірургічного профілю, невідкладних станів, з акушерства, гінекології, репродуктивного здоров’я та планування сім’ї, кабінети доклінічної практики з медсестринства в педіатрії, медсестринства в хірургії та онкології, з основ медсестринства та медсестринства у внутрішній та сімейній медицині, медсестринства в акушерстві та гінекології оснащені достатньою кількістю інструментарію, предметів догляду за хворими, фантомами та муляжами для віпрацювання і тренінгу практичних навичок і вмінь.
Одним із пріоритетів Чернівецького медичного фахового коледжу є розвиток симуляційного навчання. В навчальних корпусах №1 та №3 створені та плідно працюють навчально-тренувальні кабінети №1 та №2, на базі яких здобувачі фахової передвищої та вищої світи мають можливість опанувати та вдосконалити техніку виконання внутрішньом’язових, внутрішньовенних, підшкірних, внутрішньошкірних ін’єкцій; катетеризації сечового міхура (у жінок і чоловіків); дуоденального та шлункового зондування; гінекологічне обстеження; акушерську майстерність під час пологів з ревізією стінок матки; серцево-легеневу реанімацію (індивідуально та в команді); введення назогастрального зонда; навички з десмургії, догляду за хворими та багато ін.
У навчально-тренувальних та доклінічних кабінетах, лабораторіях, навчальних кімнатах на базах закладів охорони здоров’я є необхідна кількість обладнання для забезпечення наочності викладання дисциплін. Так, наприклад, нараховується більше 34 одиниць проекційної апаратури, у тому числі 3 мультимедійних проектори та багато інших засобів, серед яких і сучасні тренажери, моделі, муляжі, манекени фірм: «ДЕЯ», «ОНІКО», тощо, які дозволяють не тільки ознайомити студентів з досягненнями та можливостями сучасної медичної практики, але й відпрацьовувати практичні навички з обстеження, догляду та надання невідкладної допомоги пацієнтам. Під час навчальної практики у клініках використовується діагностична апаратура, що належить закладам охорони здоров’я: апарати ультразвукової діагностики, комп’ютерні томографи, рентгенодіагностичні апарати, апарати для ендоскопічних досліджень та інше. Під час проведення лекцій, практичних занять (навчальних практик), засідань науково-дослідних гуртків використовуються також набори рентгенограм, комп’ютерних та магнітно-резонансних томограм, електрокардіограм, електроміограм, сонограм.
Важливе значення для практичної підготовки майбутніх фахівців має потужна клінічна база. Наказом Департаменту охорони здоров’я Чернівецької обласної державної адміністрації № 707 від 28 серпня 2020 р. «Про закріплення закладів охорони здоров’я м. Чернівці та Чернівецької області за медичними фаховими коледжами для проведення практики студентами» за Чернівецьким медичним фаховим коледжем закріплені наступні клінічні бази:
ОКНП «Чернівецький обласний центр громадського здоров’я Чернівецької обласної ради» |
ОКНП «Буковинський центр відновного лікування та комплексної реабілітації дітей |
ДУ «Чернівецький обласний лабораторний центр МОЗ України» |
КМУ «Чернівецька міська дитяча стоматологічна поліклініка» ОКНП «Чернівецький обласний стоматологічний центр» |
КМУ «Чернівецьке обласне бюро судово-медичної експертизи» |
КМУ «Чернівецький міський протитуберкульозний диспансер» |
ОКНП «Чернівецький обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» |
ОКНП «Чернівецький обласний спеціалізований будинок дитини» |
КНП «Міська поліклініка №1» |
КНП «Міська поліклініка №2» |
КНП «Міська поліклініка №3» |
КНП «Міська дитяча поліклініка» |
КНП «Міська клінічна лікарня №3» |
КНП «Міська лікарня №1» |
КНП «Міська лікарня №4» |
КНП «Міський клінічний пологовий будинок №2» |
КНП «Чернівецький обласний центр служби крові» |
ОКНП «Чернівецький обласний лікарсько-фізкультурний диспансер» |
ОКМУ «Центр медико-соціальної експертизи» |
ОКНП «Чернівецький обласний клінічний кардіологічний центр» |
ОКНП «Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги» |
ОКНП «Чернівецька обласна дитяча клінічна лікарня» |
ОКНП «Чернівецька обласна клінічна лікарня» |
ОКНП «Чернівецька обласна психіатрична лікарня» |
ОКНП «Чернівецьке обласне патологоанатомічне бюро» |
ОКНП «Чернівецький обласний госпіталь ветеранів війни» |
ОКНП «Чернівецький обласний ендокринологічний центр» |
ОКНП «Чернівецький обласний медичний діагностичний центр» |
ОКНП «Чернівецький обласний наркологічний диспансер» |
ОКНП «Чернівецький обласний Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» |
ОКНП «Чернівецький обласний центр з профілактики та боротьби зі СНІДом» |
ОКНП «Чернівецький обласний шкірно-венерологічний диспансер» |
КНП «Хотинська районна лікарня» Хотинської районної ради
КНП «Хотинський районний центр» ПМД
КНП «Герцаївська районна лікарня» Герцаївської районної ради
КНП «Герцаївський центр первинної медико-санітарної допомоги»
КНП «Сторожинецька центральна районна лікарня» Сторожинецької районної ради
КНП «Сторожинецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги»
КНП «Глибоцька центральна районна лікарня» Глибоцької районної ради
КНП «Глибоцький районний центр первинної медико-санітарної допомоги»
КНП «Новоселицька районна лікарня» Новоселицької районної ради
КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги «Промінь здоров’я» Новоселицької районної ради
КНП «Кельменецька центральна районна лікарня»
КНП «Кельменецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги»
КНП «Сокирянська районна лікарня» Сокирянської районної ради
КНП «Сокирянський центр первинної медико-санітарної допомоги»
КНП «Вижницька районна лікарня»
КНП «Вашківецька лікарня реабілітації та паліативної допомоги з поліклінічним відділенням» Вашківецької міської ради
КНП «Вашківецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Вашківецької міської ради
КНП «Заставнівська центральна районна лікарня»
КНП «Заставнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги»
КНП «Кіцманська центральна районна лікарня»
КП «Кіцманський некомерційний центр первинної медико-санітарної допомоги» Кіцманської районної ради
КНП «Путильська центральна районна лікарня»
КНП «Путильський районний центр первинної медико-санітарної допомоги»
Особливо плідною є співпраця коледжу з кращими лікувальними установами області, керівники яких надають можливість студентам якнайповніше долучатись до їх майбутньої професійної діяльності. Серед них – обласна клінічна лікарня, обласна клінічна дитяча лікарня, обласний клінічний кардіологічний центр, Буковинський обласний онкологічний центр, міський клінічний пологовий будинок №2, Чернівецький обласний перинатальний центр та інші.
До освітнього процесу залучені пологові та операційні зали, перев’язочні, маніпуляційні, діагностичні кабінети, травмпункти, кабінети функціональної та лабораторної діагностики, станція швидкої медичної допомоги, кабінети профілактичних щеплень. Студенти мають можливість ознайомитись з новими досягненнями медичної науки, сучасними методами діагностики та лікування, що викликає підвищену зацікавленість до навчання.
[ps2id id=’1′ target=”/]
НАКАЗ ДОЗ Чернівецької ОДА №707 від 27.08.2020 р.
ЗАКЛАДИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я м. Чернівці
[ps2id id=’4′ target=”/]
Тренінг (англ. training від train – навчати, виховувати) визначається як метод активного навчання, спрямований на розвиток знань, умінь, навичок і соціальних установок.
Тренінг має істотні переваги перед іншими формами навчання і вимагає від фахівців не тільки знань, але й уміння застосовувати їх у професійній діяльності відповідно до вимог зовнішніх стейкхолдерів.
Ефективність тренінгів у медичних закладах освіти доведена тим, що у здобувача освіти формуються професійні компетентності, уявлення, погляди і цінності, які їм уже сприймаються як власні, а не нав’язані ззовні і відповідають очікуванням – забезпечення конкурентоспроможності на ринку праці, можливості реалізувати свій інтелектуальний потенціал.
Під час проведення практичного тренінгу можна досягти:
Таким чином, організація та проведення практичних тренінгів з професійно-орієнтованих дисциплін є оптимальною формою практичного навчання та є обов’язковою складовою професійної підготовки майбутніх медичних фахівців у Чернівецькому медичному фаховому коледжі.
Практичні тренінги з акушерства і гінекології, медсестринства в акушерстві і гінекології
Викладач акушерства і гінекології Прижбило Ольга Миколаївна
Кандидат медичних наук, викладач акушерства і гінекології Герман Леся Василівна
Викладач акушерства і гінекології Васюк Юлія Володимирівна
Викладач акушерства та гінекології Іліка Олена Володимирівна
Практичні тренінги з внутрішньої медицини, медсестринства у внутрішній медицині
Викладач медсестринства у внутрішній медицині Бабій Юлія Євгенівна
Викладач внутрішньої медицини Бідна Іліана Василівна
Викладач внутрішньої медицини Підлісна Віталія Василівна
Викладач Піц Лариса Орестівна – голова циклової комісії сестринських та терапевтичих дисциплін
Викладач медсестринства у внутрішній медицині Стефанюк Євгенія Сергіївна
Практичні тренінги з педіатрії, медсестринства в педіатрії
Викладач педіатрії Баняс Тетяна Василівна
Викладач педіатрії Кравчук Наталія Дмитрівна
Викладач Тофан Галина Дмитрівна, голова циклової комісії педіатричних дисциплін
Викладач медсестринства в педіатрії Шендерюк Оксана Олегівна
Практичні тренінги з хірургії, медсестринства в хірургії
Викладач хірургії Лесик Тетяна Анатоліївна