ЗМІНИ У ВИКЛАДАННІ УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВІД СЕРЕДИНИ ХХ СТОЛІТТЯ ДО СЬОГОДНІ: ЧОМУ ПОКОЛІННЯ ВЧИТЕЛІВ НЕ РОЗУМІЮТЬ УЧНІВ?
Кожен учитель – герой свого часу. Ми працюємо на максимумі своїх сил, адаптуємося під сучасні реалії – робімо все, щоб учні були здоровими особистостями! Невпинні зміни вимагають швидких рішень, тож ми маємо розуміти дітей та знати, як організувати сучасний і цікавий для них урок.
Як еволюціонував урок фізкультури з 1950 року до сьогодення? Як нівелювати непорозуміння між поколіннями? Як розробити захопливий сучасний урок?
Нові завдання для уроку фізичної культури
Особливість фізичної культури сьогодення полягає в тому, що дітей потрібно вчити речам, які були зрозумілі трьом попереднім поколінням, зокрема комунікації. Тож перед нами стоять такі виклики:
Розвивати наскрізні вміння та навички. Нова українська школа – це наше теперішнє та майбутнє. Завдяки концепції НУШ ми зможемо розвинути наскрізні вміння учнів. Тож LEGO на уроці фізкультури – цілком виправдано!
Соціалізувати учнів.
Комунікація – важлива складова життя та навчання. Онлайн поступово замінює живе спілкування, тому комунікації віч-на-віч слід додатково вчитися.
За необхідності пояснювати такі поняття як дружба, повага, відповідальність, вдячність тощо. Наприклад, можна планувати свої уроки таким чином, щоби на одному занятті розвивати лідерські якості, на іншому – вчити учнів бути частиною команди тощо.
Розвивати патріотичність, толерантність. Важливо бути терпимими не лише до однолітків, але й до молодшого чи старшого покоління.
Чому виникає непорозуміння?
Нам слід навчитися прислухатися одне до одного та ділитися досвідом! Будьте дружніми до колег, не критикуйте їхню діяльність, адже в нас одна мета! Так, кожне покоління має своє бачення, різні цілі та особливий світогляд. Важливо експериментувати, адаптуватися та не лякатися змін, а перетворювати їх на позитив. Діти заслуговують на цікаві та сучасні уроки!
Утім, слід розуміти не лише учнів, а й інше покоління колег – наш досвід може бути корисним у реалізації креативних задумів!
Нам важко зрозуміти, що ті речі, що є простими для нас, можуть бути складними для молодого покоління.
Ми не готові чути думку інших і поважати її, якщо вона розходиться з нашою.
Нас не вчили, що помилятися можна і сьогодні нам важко спокійно сприймати помилки інших.
Рішення…
Ми не змінимо час, ми можемо змінити себе. Будьте відкритими до змін, але несіть у світ вічні цінності.
На ситуацію завжди треба дивитися з різних боків, тоді ми будемо бачити більше варіантів рішення.
Перестати говорити: «Це покоління гірше», «Це покоління не таке».
Усі навички, які нам необхідно розвивати в учнях, для початку треба «пропустити» через себе.
Бути відкритими, сучасне покоління потребує вчителів не менше, ніж попереднє.